HSR's 200sx s13 prosjekt
HSR's 200sx s13 prosjekt
Sist redigert av HSR den 30 nov 2011, 17:44, redigert 2 ganger totalt.
Re: HSR's 200sx s13 prosjekt
veldig fin bil
VEeeldig bra 

ingen bilder av den forfra, derfor 
har jo lakkert bakfanger, front, sideskjørt, og skjermene forran selv.. men fronten ble en helt annen farge :S
Så jeg må ta fronten på nytt -.-
Siden dere ikke er så oppdatert på hva som har skjedd i det siste kan jeg jo oppdatere litt om det.
Først røk dumpventilen.. ville ikke lukke skikkelig, så turbotrykket forsvant ut gjennom den, mistet mye bunndrag da, fikk ny hin dagen.
Har hatt en lekasje i kjølesystemet, så først ut som at det var radiatoren, men byttet den og viste seg at den var fin, fant ut at det var en slange som hadde sprukket, derfor alt i motoren er brunt, sprutet på viften.
Jeg byttet slangen og trodde alt skulle være fint, men lekker fremdeles tror jeg.. finner ikke ut hvor. Men har ikke etterfylt på en god stund no, så ser ikke ut til å være et kjempe stort problem.
Kjøpte helt ny clutch til bilen når jeg byttet motor, erstatningsclutch siden jeg ikke hadde planer om mer effekt en orginalt, men det ble jo ikke sånn, så den slurer.
I dag kjøpte jeg meg forsterket clutch.
Stod catback på bilen når jeg kjøpte den, men nye motoren hadde nytt grenrør som jeg ville bruke, og da trengte jeg en ny elbow, derfor har jeg bestilt meg ny downpipe, så jeg får 3" hele veien.
Eksosen min driver å løsner mellom downpipe og elbow, så har bestilt meg en motor demper for å hindre så mye vridning i motoren.
Girkassen er dårlig på bilen, så når jeg tar bilen opp på bukk og skifter clutch tar jeg girkassen og, samt bytter eksosen.
Driver også å bygger ny basskasse i bagasjerommet, men dette har jeg ikke orket å styre med i det siste.
Har laget nye fester for baksete ryggen, men mangler fremdeles å feste nederste del av setene, dette må også fikses en dag jeg har tid.
Mye av interiøret er demontert og må monteres igjen.
Må finne ut hvor jeg skal feste knappene for setevarmere i bilen, er ikke orginalt på s13, så må legge opp alt av det elektriske til dette også.
punkterte på ene sommerhjulet mitt for noen dager siden, så skulle sette på vinterdekkene... men der er 2 hjul punktert, setter midlertidig på 2 vinterhjul forran og sommerhjul bak.
Må også endre på innstillingene på coiloversene, da den er ubehagelig stiv, hever den 2cm forran og gjør den en del mykere, samt heve den 3cm bak og mye mykere der.
Neste på innkjøpslisten er enten z32lmm, 444cc dyser og chipp, eller diff sperre, se hva jeg kommer over.
Må også ha nye baklykter, da subben min har tatt knekken på de som står på :P
Takker for hyggelige kommentarer <3

har jo lakkert bakfanger, front, sideskjørt, og skjermene forran selv.. men fronten ble en helt annen farge :S
Så jeg må ta fronten på nytt -.-
Siden dere ikke er så oppdatert på hva som har skjedd i det siste kan jeg jo oppdatere litt om det.
Først røk dumpventilen.. ville ikke lukke skikkelig, så turbotrykket forsvant ut gjennom den, mistet mye bunndrag da, fikk ny hin dagen.
Har hatt en lekasje i kjølesystemet, så først ut som at det var radiatoren, men byttet den og viste seg at den var fin, fant ut at det var en slange som hadde sprukket, derfor alt i motoren er brunt, sprutet på viften.
Jeg byttet slangen og trodde alt skulle være fint, men lekker fremdeles tror jeg.. finner ikke ut hvor. Men har ikke etterfylt på en god stund no, så ser ikke ut til å være et kjempe stort problem.
Kjøpte helt ny clutch til bilen når jeg byttet motor, erstatningsclutch siden jeg ikke hadde planer om mer effekt en orginalt, men det ble jo ikke sånn, så den slurer.
I dag kjøpte jeg meg forsterket clutch.
Stod catback på bilen når jeg kjøpte den, men nye motoren hadde nytt grenrør som jeg ville bruke, og da trengte jeg en ny elbow, derfor har jeg bestilt meg ny downpipe, så jeg får 3" hele veien.
Eksosen min driver å løsner mellom downpipe og elbow, så har bestilt meg en motor demper for å hindre så mye vridning i motoren.
Girkassen er dårlig på bilen, så når jeg tar bilen opp på bukk og skifter clutch tar jeg girkassen og, samt bytter eksosen.
Driver også å bygger ny basskasse i bagasjerommet, men dette har jeg ikke orket å styre med i det siste.
Har laget nye fester for baksete ryggen, men mangler fremdeles å feste nederste del av setene, dette må også fikses en dag jeg har tid.
Mye av interiøret er demontert og må monteres igjen.
Må finne ut hvor jeg skal feste knappene for setevarmere i bilen, er ikke orginalt på s13, så må legge opp alt av det elektriske til dette også.
punkterte på ene sommerhjulet mitt for noen dager siden, så skulle sette på vinterdekkene... men der er 2 hjul punktert, setter midlertidig på 2 vinterhjul forran og sommerhjul bak.
Må også endre på innstillingene på coiloversene, da den er ubehagelig stiv, hever den 2cm forran og gjør den en del mykere, samt heve den 3cm bak og mye mykere der.
Neste på innkjøpslisten er enten z32lmm, 444cc dyser og chipp, eller diff sperre, se hva jeg kommer over.
Må også ha nye baklykter, da subben min har tatt knekken på de som står på :P
Takker for hyggelige kommentarer <3
Stilig bil
Mange gamp er det i den orginal?
Ser forresten ut som du er veldig flink til og lakkere

Ser forresten ut som du er veldig flink til og lakkere

KTM EXC 300 10
KTM EXC 125 08
BMW E39 540Ia 97
x:
Yamaha YZ 250 05
Aprilia RS 125 06
KTM EXC 125 08
BMW E39 540Ia 97
x:
Yamaha YZ 250 05
Aprilia RS 125 06
- AleksanderK
- Webmaster
- MC: Ingen
- Sted: Bergen
Hehe, hyggelig og høre 
Er 169hk originalt

Er 169hk originalt

stilig prosjekt bare å fortsette og oppdatere her fremover se rjo ut som du har planene klare 

rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
sitat:Nei napp meg i løken og kall meg Harrald!
F*en dette ble jo døds fett! 
min tråd:

- Maniac
- Støttespiller
- MC: Aprilia Rs 125 '01
- Sted: Hurdal
- Kontakt:
Mye måtte du punge ut for felgene?? 

Aprilia Rs 125 powerd by polini 
BMW 520d 2001

Den eneste forskjellen på barn og voksne er prisen på leketøyet

BMW 520d 2001

Den eneste forskjellen på barn og voksne er prisen på leketøyet

12k
Står og koker på et fjell no

Står og koker på et fjell no
har hvert ute og kjørt.. endte med eksosanlegg som skrapte i bakken, litt mindre dekk, og kokende motor 

Kan ikke si meg helt fornøyd med possisjonen til vinterdekkene -.-

Tøff bil!
Vurdert uten spoiler?

Vurdert uten spoiler?
Aprilia RS250 1998mod.
(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

(X) :Aprilia RS125 SBK black 2003mod.<3

Uten, nei.. med annen definitivt
Vet hvilken og

Vet hvilken og

- AleksanderK
- Webmaster
Kan komme med en liten skriftlig update (:
Har mottatt ny clutch, forsterket (god for 500nm, jeg har kanskje 300nm elns å rutte med, så den skal holde) happy med det, monterer den når jeg kommer tilbake fra neste tur i nordsjøen.
Har kjøpt meg ny lykt og, men har ikke fått den i posten enda, skal sendes i oppkrav så burde ligge i posten en av dagene.
Har mottatt ny clutch, forsterket (god for 500nm, jeg har kanskje 300nm elns å rutte med, så den skal holde) happy med det, monterer den når jeg kommer tilbake fra neste tur i nordsjøen.
Har kjøpt meg ny lykt og, men har ikke fått den i posten enda, skal sendes i oppkrav så burde ligge i posten en av dagene.
Hei!
Er det du som er Henrik? Bbrann fra MP?
Er det du som er Henrik? Bbrann fra MP?

: viewtopic.php?f=26&t=9229
- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG
- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG
Stemmer det HPro 

Tøft
Solgt Parmakit prosjektet enda?

Solgt Parmakit prosjektet enda?

nei, ingen som kjøper :P
glemte å skrive at jeg punkterte? og at jeg skulle bytte til vinterhjul, og der var 2 av dekkene punktert, så kjører med vinterhjul forran og sommer bak :P
var 2 ukers leveringstid på eksosanlegget, så når jeg kommer hjem blir det girkasse + clutch bytte, montering av eksos, motor demper og ny dumpventil.
Når det er gjort lar jeg motoren være fram til jeg har fått meg diff med brems i.
etter å ha fjernet den defektedumpventilen ladet jeg 0,2 bar på 2000rpm, og 0,5bar på 3000rpm.. stor forbedring fra -0,2b på 2000rpm og 0b på 3000rpm.. om den nye dumpventilen funker vil jeg ha fult ladetrykk på 3000-40000rpm
Før nådde jeg ikke skikkelig ladetrykk før 45000rpm, da begynte bilen å dra.
glemte å skrive at jeg punkterte? og at jeg skulle bytte til vinterhjul, og der var 2 av dekkene punktert, så kjører med vinterhjul forran og sommer bak :P
var 2 ukers leveringstid på eksosanlegget, så når jeg kommer hjem blir det girkasse + clutch bytte, montering av eksos, motor demper og ny dumpventil.
Når det er gjort lar jeg motoren være fram til jeg har fått meg diff med brems i.
etter å ha fjernet den defektedumpventilen ladet jeg 0,2 bar på 2000rpm, og 0,5bar på 3000rpm.. stor forbedring fra -0,2b på 2000rpm og 0b på 3000rpm.. om den nye dumpventilen funker vil jeg ha fult ladetrykk på 3000-40000rpm

Før nådde jeg ikke skikkelig ladetrykk før 45000rpm, da begynte bilen å dra.
Må bare si at du har veldig fin bil!
Synd du ikke ble ferdig med Parmakitprosjektet, men men
Hva er motordemper? Er det noe som forhindrer vibrasjon i chassiet?

Hva er motordemper? Er det noe som forhindrer vibrasjon i chassiet?

takk for det 
ja, har jo alle delene fremdeles, men er andre ting som er høyere prioritert no.. om ingen kjøper delene så setter jeg bare sammen motoren og prøver å få den benket. Mangler jo bare reed, innsug og gasser.
Motordemper skal dempe vridningen i motoren når du gir gass osv.. holde den på plass, stort sett samme som en styredemper på sykkel, hindrer plutselige vridninger osv.

ja, har jo alle delene fremdeles, men er andre ting som er høyere prioritert no.. om ingen kjøper delene så setter jeg bare sammen motoren og prøver å få den benket. Mangler jo bare reed, innsug og gasser.
Motordemper skal dempe vridningen i motoren når du gir gass osv.. holde den på plass, stort sett samme som en styredemper på sykkel, hindrer plutselige vridninger osv.
Ok 
EDIT :
http://www.mopedportalen.com/forum/topi ... sjekt-oek/
Noen som kanskje har lyst til å kjøpe? Spørs det der med frakt da, for han skulle jo egentlig ha prosjekter ifra Hedmark. Men verdt å prøve!

EDIT :
http://www.mopedportalen.com/forum/topi ... sjekt-oek/
Noen som kanskje har lyst til å kjøpe? Spørs det der med frakt da, for han skulle jo egentlig ha prosjekter ifra Hedmark. Men verdt å prøve!

Driver å venter på ny eksos, skulle hvert her for 2 uker siden, men har ikke fått noe som helst..
gidder ikke å bruke bilen før jeg har fått det, da jeg skal hive opp bilen og bytte girkasse osv i tillegg da.
gidder ikke å bruke bilen før jeg har fått det, da jeg skal hive opp bilen og bytte girkasse osv i tillegg da.
Fått eksosen i dag 

Motordemper og magnetisk oljeplugg.

Diverse bilder.

Motordemper og magnetisk oljeplugg.

Diverse bilder.

Utrolig tøft det siste bilde der
Fint å se at du har framgang i prosjektet

Fint å se at du har framgang i prosjektet

Byttet clutch og girkasse.
Og lakken på forskjermer, og frontfanger har begynt og bobble.. alt er ødelagt og må gjøres på nytt.
Og lakken på forskjermer, og frontfanger har begynt og bobble.. alt er ødelagt og må gjøres på nytt.
Vil gjerne se noen flere bilder av selve bilen utenifra det hadde vært morro 

Det hadde vært tøft med oversiktsbilder må jeg si!
Bra at du gjør det skikkelig med lakk og sånt. Biler med synlig rust er ikke noe å snakke om iforhold til rustfrie 

de bildene på forige side er vell de nyeste, beste bildene, er sånn den ser ut i dag.
Kommer med en grei update en dag jeg orker å skrive med bilder av girkasse bytte osv.
kan ta bedre bilder av lakken osv og da.

Kommer med en grei update en dag jeg orker å skrive med bilder av girkasse bytte osv.
kan ta bedre bilder av lakken osv og da.

Det ser fint ut Henrik 

appelsinhud ikkje braaaa 

rs 1999 mod: tatt cdi, 28 mm gasser og innsug, fp annleg, 130 dyse, powerfilter, rave 1
min tråd:
F*en dette ble jo døds fett! 
min tråd:

er vannblemmer...
uhmm.. den lader plutselig 1,7 bar :S
Monterte boost controllen igjen, før har den ladet 0,9 bar på laveste innstilling, nå lader den 1,7 bar :S
Greit nok at dumpventilen min har hvert defekt og sluppet ut mye trykk, men det var jo som søren og.
Kan jo ikke være meningen at den skal lade 1,7bar med en gang man setter på boostkontroller.
Og den får bare nok bensin til 1,1bar.
Greit nok at dumpventilen min har hvert defekt og sluppet ut mye trykk, men det var jo som søren og.
Kan jo ikke være meningen at den skal lade 1,7bar med en gang man setter på boostkontroller.
Og den får bare nok bensin til 1,1bar.
Huff...Jaja, får vel bare godta det og matche bensintilførselen? 

- AleksanderK
- Webmaster
er jo en litt artig feil det, så nerme 2 bar er vell litt i meste laget
var 1,7bar ved 5500rpm elns.. turte ikke å dra den lengre når jeg så det :P
Tror ikke jeg har noen lekasjer.. kappet av de dårlige endene på slangene osv, må vell justere på wastegate actuatoren da.
Tror ikke jeg har noen lekasjer.. kappet av de dårlige endene på slangene osv, må vell justere på wastegate actuatoren da.
peis maks trykk så lenge det holder, så stiller du litt ned
Fikset bilen, går som et uvær 

Flott
Film? 

- AleksanderK
- Webmaster
Nydelig bil du har! 

Aprilia RS 125 - 2006 - Kondemnert..
Aprilia RS 125 - 2000 - SOLGT - Til min kjære bror
Aprilia RS 125 - 2007 - Kollidert - 20/3-12
Her er syklene - viewtopic.php?f=26&t=7992
Aprilia RS 125 - 2000 - SOLGT - Til min kjære bror
Aprilia RS 125 - 2007 - Kollidert - 20/3-12