RS-prat

Kategorien for alle Aprilia 125 ccm
Brukeravatar
KnutOlav
Veteran
Innlegg: 861
Registrert: 13 sep 2011, 21:29
Sted: Fosnavåg, Møre og Romsdal

Re: RS-prat

Legg innav KnutOlav » 16 apr 2013, 23:05

Nei den var av

Bruker ikke xenon mindre strøm? Batteriet er ikke utladet, viser 12,5 V, men kan prøve å sette det på lading :)

Nei, jeg har ikke peiling, trekker bare strøm når fjernlys/nårlys og bremselys er på, blinklys, skiltlys og kjørelys trekker ikke virker det som


Når jeg skulle gjemme ballastene inni rammen laget ballasten kontakt mellom - polen på batteriet og ramma og det kom en gnist, kan det ha noe med saken og gjøre?

Brukeravatar
Sander
Lærling
Innlegg: 250
Registrert: 19 jul 2010, 23:23
Sted: Tromsø
Kontakt:

Re: RS-prat

Legg innav Sander » 21 apr 2013, 13:13

Okei, ble usikker nå når jeg skulle sette inn raven, hvilken vei skal den slipte delen av bladet stå? opp mot toppen, eller ned mot eksosen?

-

Brukeravatar
Riccird1
Bronze
Innlegg: 1822
Registrert: 09 apr 2011, 19:00
Sted: Bergen/Åsane

Re: RS-prat

Legg innav Riccird1 » 21 apr 2013, 14:30

Den skrånede delen av bladet skal "følge" eksosporten, altså skal den vende vekk fra stempelet ;)
RS Tuono 125 (***SOLGT***)

FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter

mariusknudsen
Fersk
Innlegg: 29
Registrert: 11 jan 2013, 08:43
Sted: porsgrunn, telemark

Re: RS-prat

Legg innav mariusknudsen » 23 apr 2013, 09:02

er det noen som selger rave 2 eksos ventil pris under 2tusen???

Brukeravatar
emix
Fersk
Innlegg: 71
Registrert: 13 feb 2010, 23:10
Sted: Bryne, Rogaland

Re: RS-prat

Legg innav emix » 23 apr 2013, 11:04

aprilia-performance.no har til 1990,-
Aprilia rs125 '00 replica

mariusknudsen
Fersk
Innlegg: 29
Registrert: 11 jan 2013, 08:43
Sted: porsgrunn, telemark

Re: RS-prat

Legg innav mariusknudsen » 23 apr 2013, 11:12


Brukeravatar
KnutOlav
Veteran
Innlegg: 861
Registrert: 13 sep 2011, 21:29
Sted: Fosnavåg, Møre og Romsdal

Re: RS-prat

Legg innav KnutOlav » 23 apr 2013, 11:27

Du får dem for rett over 1000kr hvis du bestiller fra kartpartsuk. Fikk min for 1105kr inkludert frakt og toll :)

Brukeravatar
Sponplat
Fersk Racer
Innlegg: 132
Registrert: 15 aug 2011, 10:30

Re: RS-prat

Legg innav Sponplat » 23 apr 2013, 16:04

Så på siden til hvzlatan, må si fronten var helt rå! http://img61.imageshack.us/img61/9614/b ... 800fb1.jpg noen som vet om hvor man kjøper slike led lys som han har? Eller er det noe han har ordnet selv?

Brukeravatar
Berg25
Wannabe admin
Innlegg: 1157
Registrert: 12 sep 2010, 20:16
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: RS-prat

Legg innav Berg25 » 23 apr 2013, 21:23

Photoshop :)
Bilde
---- 2001 RS125 --- Italkit 140cc--- Arrow --- Rave2 --- Vforce3 --- Dellorto 34mm Flatslide ----

mariusknudsen
Fersk
Innlegg: 29
Registrert: 11 jan 2013, 08:43
Sted: porsgrunn, telemark

Re: RS-prat

Legg innav mariusknudsen » 24 apr 2013, 07:49


Hellebust
Fersk
Innlegg: 48
Registrert: 06 nov 2012, 14:33

Re: RS-prat

Legg innav Hellebust » 24 apr 2013, 08:08

Skal egentlig rs kjøres på 98 bensin? Eller er dette kun ved fulleffekt?

Brukeravatar
KnutOlav
Veteran
Innlegg: 861
Registrert: 13 sep 2011, 21:29
Sted: Fosnavåg, Møre og Romsdal

Re: RS-prat

Legg innav KnutOlav » 24 apr 2013, 09:13

Den er komplett ja :)

mariusknudsen
Fersk
Innlegg: 29
Registrert: 11 jan 2013, 08:43
Sted: porsgrunn, telemark

Re: RS-prat

Legg innav mariusknudsen » 24 apr 2013, 09:30


mariusknudsen
Fersk
Innlegg: 29
Registrert: 11 jan 2013, 08:43
Sted: porsgrunn, telemark

Re: RS-prat

Legg innav mariusknudsen » 24 apr 2013, 11:12


mariusknudsen
Fersk
Innlegg: 29
Registrert: 11 jan 2013, 08:43
Sted: porsgrunn, telemark

Re: RS-prat

Legg innav mariusknudsen » 24 apr 2013, 11:42

er det denne du mener :P http://www.kartpartsuk.com/product.php?id=1739 KnutOlav?

Brukeravatar
Riccird1
Bronze
Innlegg: 1822
Registrert: 09 apr 2011, 19:00
Sted: Bergen/Åsane

Re: RS-prat

Legg innav Riccird1 » 24 apr 2013, 11:48

Det er den ja, Marius
RS Tuono 125 (***SOLGT***)

FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter

Brukeravatar
KnutOlav
Veteran
Innlegg: 861
Registrert: 13 sep 2011, 21:29
Sted: Fosnavåg, Møre og Romsdal

Re: RS-prat

Legg innav KnutOlav » 24 apr 2013, 13:18

Jepp :)

Brukeravatar
Sponplat
Fersk Racer
Innlegg: 132
Registrert: 15 aug 2011, 10:30

Re: RS-prat

Legg innav Sponplat » 24 apr 2013, 19:44

Er det noe jeg kan gjøre for at motoren ikke skal bli så varm? Veldig varierende hvor varm den blir :s

Brukeravatar
HPro
Bronze
Innlegg: 1958
Registrert: 29 jul 2011, 21:37
Sted: Brønnøysund

Re: RS-prat

Legg innav HPro » 24 apr 2013, 20:29

Hva slags temperatur er det den varierer imellom?

Alt fra 62-74 er vel vanlig, hvis jeg ikke tar feil? :) Ligger på 65-68 jeg!
: viewtopic.php?f=26&t=9229


- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG

Brukeravatar
Sponplat
Fersk Racer
Innlegg: 132
Registrert: 15 aug 2011, 10:30

Re: RS-prat

Legg innav Sponplat » 24 apr 2013, 20:57

Måles bare med streker hos meg... Men hvis vi sier 1 er min og maks er 3, så ligger den på 2 til vanlig. Men bare jeg er litt hard på gassen så går den fort opp til 2.5 og da er det bare litt igjen til maks. Dette skjer på korte 5 minutters turer, så motoren rekker jo nesten ikke å bli varm, roer ned på gassen og temperaturen synker ganske hurtig tilbake. Derfor jeg lurte på om noe var galt siden den går så fort tilbake igjen.

Edit: Kan også nevne at før jeg satte den inn til vinteren kom jeg aldri over 2 når jeg presset den... Så det er siden jeg startet å kjøre i år at temperaturen har steget
Sist redigert av Sponplat den 24 apr 2013, 21:02, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
HPro
Bronze
Innlegg: 1958
Registrert: 29 jul 2011, 21:37
Sted: Brønnøysund

Re: RS-prat

Legg innav HPro » 24 apr 2013, 21:01

Hm...Rart...

Vel, hvis du kjører litt hardt med den, og stopper (tomgang, uten fart), vil ikke motoren få luftkjøling i radiatoren, og DA blir den varm!

Hvis dette ikke er tilfellet, så kan du jo prøve å skru ut tempmåleren, vaske den / pusse den litt, og sette den på plass igjen. :)
: viewtopic.php?f=26&t=9229


- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG

Brukeravatar
Sponplat
Fersk Racer
Innlegg: 132
Registrert: 15 aug 2011, 10:30

Re: RS-prat

Legg innav Sponplat » 24 apr 2013, 21:05

Hvis den blir varmere enn den blir nå skal jeg prøve det :)

En annen ting, hvis jeg skifter til iridium tennplugg, vil den bli lettere startet når det er kaldt? Ble skiftet ny startmotor i for ca. 2 uker siden. Men den starter ikke alltid når det er kaldt, motoren går, men den kommer ikke på så høyt turtall at den tenner så må trillstarte for at den skal komme igang.

Noen ganger starter den, gasser en gang så dør den igjen. Da må jeg trillstarte for å komme igang.

Brukeravatar
HPro
Bronze
Innlegg: 1958
Registrert: 29 jul 2011, 21:37
Sted: Brønnøysund

Re: RS-prat

Legg innav HPro » 24 apr 2013, 21:09

Når den er varm, hvor mange omdreininger har du på tomgang da? Det skal være alt fra 1'200rpms - 2'000rpms. (Hvis den går under 1'200rpms, skru opp tomgangsdysen!) Hvis du ikke bruker choken når du starter, vil den gå lavt på turtall i begynnelsen. Med choke går min opp på litt over 3'000rpms :)

En Irdium-plugg tror jeg skal gi større/kraftigere gnist, og da vil bensinen tenne lettere, og da blir den mer lettstartet! :) Har erfaring selv!
: viewtopic.php?f=26&t=9229


- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG

Brukeravatar
Sponplat
Fersk Racer
Innlegg: 132
Registrert: 15 aug 2011, 10:30

Re: RS-prat

Legg innav Sponplat » 24 apr 2013, 21:16

ca. 1800 rpms når den er varm.

Når det er varmt ute å jeg bruker el-starten med choke så kommer den opp i ca. 1300 rpms. Så gasser jeg på, choken går av og den går som bare f***, men når det er kaldt så bare går den opp i rpm det første gasspådraget og så dør ut.

Vurderer sterkt å bytte til iridium-plugg :)

Brukeravatar
KnutOlav
Veteran
Innlegg: 861
Registrert: 13 sep 2011, 21:29
Sted: Fosnavåg, Møre og Romsdal

Re: RS-prat

Legg innav KnutOlav » 24 apr 2013, 21:39

Noen som vet om en god måte å avmontere dekk selv?

Brukeravatar
Raptor33
Gold
Innlegg: 5189
Registrert: 27 mai 2010, 20:24

Re: RS-prat

Legg innav Raptor33 » 24 apr 2013, 21:48

@Sponplat, fjern den termostaten som sitter inni topplokket..
Hvis den er defekt blir den fort sinnsykt varm ;)
(Kjørte aldri med den i på RS50'en)

Brukeravatar
Sponplat
Fersk Racer
Innlegg: 132
Registrert: 15 aug 2011, 10:30

Re: RS-prat

Legg innav Sponplat » 24 apr 2013, 21:59

Mente du at selve motoren vil bli fort varm eller tenkte du bare at den viste feil temperatur?

Brukeravatar
Riccird1
Bronze
Innlegg: 1822
Registrert: 09 apr 2011, 19:00
Sted: Bergen/Åsane

Re: RS-prat

Legg innav Riccird1 » 24 apr 2013, 22:23

En termostat åpner og lukker for kjølevæsken slik at når det blir varmt slipper den inn, men hvis den er defekt vil den ikke slippe inn vann til å kjøle på riktig tidspunkt. Om du fjerner den vil du ha konstant kjøling av sylinder.
RS Tuono 125 (***SOLGT***)

FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter

Brukeravatar
Sponplat
Fersk Racer
Innlegg: 132
Registrert: 15 aug 2011, 10:30

Re: RS-prat

Legg innav Sponplat » 24 apr 2013, 22:26

Så det er ikke noe problem å kjøre uten denne termostaten? Skal se på om jeg tar vekk den til helga :) Takk for tips!

Brukeravatar
HPro
Bronze
Innlegg: 1958
Registrert: 29 jul 2011, 21:37
Sted: Brønnøysund

Re: RS-prat

Legg innav HPro » 24 apr 2013, 23:25

: viewtopic.php?f=26&t=9229


- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG

Brukeravatar
KnutOlav
Veteran
Innlegg: 861
Registrert: 13 sep 2011, 21:29
Sted: Fosnavåg, Møre og Romsdal

Re: RS-prat

Legg innav KnutOlav » 24 apr 2013, 23:35

Skal ha dem av for å sandblåse dem så riper i lakken gjør meg ikke noe, hakk derimot.. Tenkte kanskje det var noen som hadde en kjapp og enkel måte å gjøre det på så jeg slapp unødvendige verkstedbesøk. :)

Men siden jeg skal lakkere dem så må jeg ta av vektene på felgen, hva koster det sånn ca å balansere felger og legge på nye dekk? :)

Brukeravatar
HPro
Bronze
Innlegg: 1958
Registrert: 29 jul 2011, 21:37
Sted: Brønnøysund

Re: RS-prat

Legg innav HPro » 24 apr 2013, 23:43

Vel, jeg fikk mine dekk byttet, avbalansert OG skiftet hjullager i begge dekk (4 stk). Det ble rundt kr 700,- :(

Hadde blitt billigere uten hjullager. Sikkert rundt 4-500,- :)
: viewtopic.php?f=26&t=9229


- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG

Brukeravatar
Raptor33
Gold
Innlegg: 5189
Registrert: 27 mai 2010, 20:24

Re: RS-prat

Legg innav Raptor33 » 25 apr 2013, 07:10


Brukeravatar
Sponplat
Fersk Racer
Innlegg: 132
Registrert: 15 aug 2011, 10:30

Re: RS-prat

Legg innav Sponplat » 26 apr 2013, 13:16

Min RS50 tenner ikke.... Kan det være fukt i plugghetta som gjør det?
TIPS?

Leverte den på verksted for at de skulle fikse startmotoren og tenningen. Fikk beskjed om at den ikke tente fordi den hadde fått for mye bensin og noe med at forgasseren stod skjevt. Ivertfall hadde de rettet på dette nå. Så er vi her igjen da, fuktig ute og RSn tenner ikke...

Brukeravatar
eiriklygre
Silver
Innlegg: 2065
Registrert: 30 okt 2011, 18:29
Sted: Ein time fra Bergen , (Lygra)
Kontakt:

Re: RS-prat

Legg innav eiriklygre » 26 apr 2013, 14:34

Ka med å skjekke luft filteret ? Men du har vel gnist ikkje sant ?
Gliset mitt: viewtopic.php?f=26&t=10668

Honda cr 85 2004

Aprilia RS 125 07 Spain edtion


Delortho VHST 34, Arrow effekanlegg,Luft filter sperra tatt, rave 1, 140 dyse.

Brukeravatar
Sponplat
Fersk Racer
Innlegg: 132
Registrert: 15 aug 2011, 10:30

Re: RS-prat

Legg innav Sponplat » 26 apr 2013, 14:42

Skal prøve å trillstarte i en skikkelig lang bakke litt senere idag. Sist gang dette skjedde var det noen bekjente av naboen som så på mopeden å de fikk ikke gnist, så trillstartet jeg i en 200m lang bakke og den startet etter ca 50m. Luft filteret er ok.
Da hadde det også vært veldig fuktig vær.

Brukeravatar
eiriklygre
Silver
Innlegg: 2065
Registrert: 30 okt 2011, 18:29
Sted: Ein time fra Bergen , (Lygra)
Kontakt:

Re: RS-prat

Legg innav eiriklygre » 26 apr 2013, 14:49

Hmm, hørest ut som dårlig kontakt en plass.
Gliset mitt: viewtopic.php?f=26&t=10668

Honda cr 85 2004

Aprilia RS 125 07 Spain edtion


Delortho VHST 34, Arrow effekanlegg,Luft filter sperra tatt, rave 1, 140 dyse.

Brukeravatar
KnutOlav
Veteran
Innlegg: 861
Registrert: 13 sep 2011, 21:29
Sted: Fosnavåg, Møre og Romsdal

Re: RS-prat

Legg innav KnutOlav » 26 apr 2013, 16:15

Noen som vet hvor man får tak i slike? Finner bare noen jalla greier på Ebay som ser ut som svettebånd fra G-sport

Bilde

Brukeravatar
Sponplat
Fersk Racer
Innlegg: 132
Registrert: 15 aug 2011, 10:30

Re: RS-prat

Legg innav Sponplat » 26 apr 2013, 17:42

Startet i bakken! Tok bare 100 m så startet den.

Brukeravatar
Sponplat
Fersk Racer
Innlegg: 132
Registrert: 15 aug 2011, 10:30

Re: RS-prat

Legg innav Sponplat » 02 mai 2013, 20:08

Har aldri tatt av topplokket før, tenker å bytte termostat. Er det spesielt vanskelig, noe jeg må passe på?

Brukeravatar
Anton
Støttespiller
Innlegg: 15499
Registrert: 13 jan 2009, 15:13
Sted: Varhaug, Rogaland

Re: RS-prat

Legg innav Anton » 04 mai 2013, 20:50

Luft kjølesystemet skikkelig etterpå. :)
Her skal det stå noe fornuftig.

Brukeravatar
Raptor33
Gold
Innlegg: 5189
Registrert: 27 mai 2010, 20:24

Re: RS-prat

Legg innav Raptor33 » 04 mai 2013, 21:36


Brukeravatar
Stianaag
Veteran
Innlegg: 928
Registrert: 18 des 2012, 03:24
Sted: Flatanger, Nord-Trøndelag

Re: RS-prat

Legg innav Stianaag » 05 mai 2013, 14:02

Hei. Jeg skal skifte sylinder og stempel nå. Må jeg tappe ut kjølevæska når jeg skal av med topplokket? Er jo et klemmefeste som holder igjen kjølevæska til meg,
Mitaka - Flatslide 34mm - RAVE 2 - FP anlegg - Uplombert luftfilter - Vforce3 reedventil - CDI sperra tatt

Aprilia RS 125 '98 mod - SOLGT

Brukeravatar
Raptor33
Gold
Innlegg: 5189
Registrert: 27 mai 2010, 20:24

Re: RS-prat

Legg innav Raptor33 » 05 mai 2013, 14:25

Ja, du må tappe kjølevæsken for å bytte sylinderen og stempelet.
Usikker på hvordan dette gjøres på Rotax motoren, så det kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med :)

Brukeravatar
Anton
Støttespiller
Innlegg: 15499
Registrert: 13 jan 2009, 15:13
Sted: Varhaug, Rogaland

Re: RS-prat

Legg innav Anton » 05 mai 2013, 14:27

Åja lol, var det snakk om RS50? RS-prat ligger jo i 125cc delen så...

På RS125 er det ihvertfall veldig viktig å få lufta systemet skikkelig. :)
Her skal det stå noe fornuftig.

Brukeravatar
Stianaag
Veteran
Innlegg: 928
Registrert: 18 des 2012, 03:24
Sted: Flatanger, Nord-Trøndelag

Re: RS-prat

Legg innav Stianaag » 06 mai 2013, 17:19

Så jeg må tappe ut kjølevæsken på RS'n min altså?(125cc)
Mitaka - Flatslide 34mm - RAVE 2 - FP anlegg - Uplombert luftfilter - Vforce3 reedventil - CDI sperra tatt

Aprilia RS 125 '98 mod - SOLGT

Brukeravatar
Sponplat
Fersk Racer
Innlegg: 132
Registrert: 15 aug 2011, 10:30

Re: RS-prat

Legg innav Sponplat » 06 mai 2013, 19:59

Takker for guide Raptor33 :)

Hellebust
Fersk
Innlegg: 48
Registrert: 06 nov 2012, 14:33

Re: RS-prat

Legg innav Hellebust » 08 mai 2013, 12:46

Hei!
Tror nettopp jeg klarte å slitne clutchwieren..
var ute å kjørte, prøvde å holde følge med Audi S6, så kjørte jo ganske hardt. Så i tredje gir etter en sving hadde jeg plutselig ikke clutch lenger, hendelen tok ikke, kom meg hjem, og det var ikke slitnet ved hendelen.
Er dette vanlig? sykkelen er bare kjørt 2000km, så kan da ikke være så stor slitasje på. Men har dere noen slags måte på hvordan jeg kan sjekke om clutchwieren er slitnet? :)

Brukeravatar
Riccird1
Bronze
Innlegg: 1822
Registrert: 09 apr 2011, 19:00
Sted: Bergen/Åsane

Re: RS-prat

Legg innav Riccird1 » 08 mai 2013, 13:25

Åpne opp den store plastskruen på clutchdekselet (venstre side) og se om det beveger seg inni der når du drar i clutchen, om ikke, så er nok wiren røket ja ;)
RS Tuono 125 (***SOLGT***)

FP-anlegg | RAVE 1 | 28mm gasser | 120 dyse | Pipercross panelfilter

Hellebust
Fersk
Innlegg: 48
Registrert: 06 nov 2012, 14:33

Re: RS-prat

Legg innav Hellebust » 09 mai 2013, 14:28



Gå tilbake til «125 ccm»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest