Start problemer

Kategorien for alle Aprilia 125 ccm
HHeia
Fersk
Innlegg: 44
Registrert: 14 sep 2012, 07:32

Start problemer

Legg innav HHeia » 15 apr 2013, 09:27

Er på tide å få gjort det som er igjen med sykkelen får den blir satt ut nå, så kom jeg på at den er utrolig tung startet når den er kald. kan godt stå og prøve i 5 min før jeg får start.
Har også opplevd at når de som er vant med 4 takt har kjørt den og klart å kvele den så må den trill startes eller den må stå og bli kald igjen før den kan startes.
Har sett på pluggen å den ser grei ut, men skal bytte til en br9eix fra br10eg uansett.
Noen som kan hjelpe meg?

Brukeravatar
HPro
Bronze
Innlegg: 1958
Registrert: 29 jul 2011, 21:37
Sted: Brønnøysund

Re: Start problemer

Legg innav HPro » 15 apr 2013, 10:44

Hvis sykkelen din er original så kan du ikke ha større varmeverdi på pluggen enn 9. Altså, du kan ikke bytte fra BR9ES til BR10ES/IX f.eks! :)
: viewtopic.php?f=26&t=9229


- FP-anlegg, Rave 2, BR10EG, 34mm innsug, V-Force 3, 34mm DellOrto Flatside, 138dyse, Uplombert luftfilter, CDI-sperre tatt - SOLGT TIL STIANAAG

Brukeravatar
Raptor33
Gold
Innlegg: 5189
Registrert: 27 mai 2010, 20:24

Re: Start problemer

Legg innav Raptor33 » 15 apr 2013, 14:58

Hvis sykkelen er helt orginal, og plombert skal du ha en 8'er plugg. (Correct me if I'm wrong..) :)

HHeia
Fersk
Innlegg: 44
Registrert: 14 sep 2012, 07:32

Re: Start problemer

Legg innav HHeia » 18 apr 2013, 07:42

Står et FP anlegg, rave 1, cdi sperra er tatt og et K&N powerfilter på.

HHeia
Fersk
Innlegg: 44
Registrert: 14 sep 2012, 07:32

Re: Start problemer

Legg innav HHeia » 23 apr 2013, 11:18

Ingen som har noen tips om hva det kan være?

Brukeravatar
Sander
Lærling
Innlegg: 250
Registrert: 19 jul 2010, 23:23
Sted: Tromsø
Kontakt:

Re: Start problemer

Legg innav Sander » 23 apr 2013, 14:24

Sjekk pluggen, luftfilteret, og eksosen.
Pluggen skal være sjokoladebrun.
Luftfilteret kan være tett/fuktig, ta det inn, vask det, og la det tørke godt, og prøv igjen.
Hvis den fortsatt er tungstartet, og kanskje litt daff på visse turtall kan det være mye sot i svanehalsen, det kan du få ut ved å brenne det vekk med bensin og trykkluft.

-


Gå tilbake til «125 ccm»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest