litt av hvert!

Tråden kun for deg som har mekaniske problemer med sykkelen.
Josef2103
Nysgjerrigper

litt av hvert!

Legg innav Josef2103 » 30 mar 2015, 21:39

Hei!

jeg er helt ny på apriliaforum.no og har lett etter informasjon relativt lenge.
jeg kjøpte en rs 125 '07 i fjor og har hatt noen problemer med den. ettersom at jeg er helt fersk innenfor motorsykkler og reperasjon av dem trenger jeg litt hjelp og lurte på om dere kunne besvart noen av spørsmålene mine.

1. hvor finner jeg luftfilterboksen/ luft filteret?
2. hvordan soter jeg ut eksosanlegget? altså hvordan demonterer jeg det, hvilke av delene er det jeg skal helle bensin i osv...?
3. temperaturmåleren tukler fra tid til annen. det er ikke alltid den viser temperatur, dermed er jeg redd for at motoren blir for varm. er det noe jeg kan gjøre?
4. når jeg kjøpte den var den ikke brukt på ca.2 år, og det var dermed tomt for kjølevæske, men jeg fylte det på. nå ryker det fra radiatoren(?) når sykkelen blir varm, kan det skyldes luft i annleget? hva kan jeg gjøre?
5. den er veldig tungstartet, jeg får ikke startet den ved trilling heller. når vil den ikke starte i det hele tatt. startmottoren går, men sykkelen vil ikke starte. når jeg fikk startet den tideligere døde den hvis jeg ikke ruste den opp hele tiden. og når jeg prøvde å kjøre den mistet den kraft og turtallet sank, samt "kvelte" den seg, ta trakk jeg inn clutchen og ga i litt gass for å kunne kjøre videre, men da oppsto samme problemet. har dere noen forslag?

:?: :?:

Brukeravatar
rusty98
Fersk
Sted: Larvik

Re: litt av hvert!

Legg innav rusty98 » 31 mar 2015, 13:10

HeI og velkommen til forumet :D

1. Luftfilterboksen finner du hvis du tar av tanken, så er det en svart boks med 2 snorkler bak ved sete!
2. Du skrur av svana og lyddemperen, etter som jeg har skjønt er det 2 måter og brenne ut eksosanlegget på, helle bensin ned og tenne på, Eller den måten jeg syntes er mer effektiv men vanskelig. Bruk luftkompressor og blås inn i svana mens du har en gassbrenner i samme åpning. Dette gjør at karbonet som er i potta kan brenne opp, pass på potta kan bli sinnsykt varm.
3. Skjekk om det er skikkelig kontakt med måleren, hvis det er det prøv og bytt den ut.
4. Mest sannsynelig bare vann som er på selve radiatoren, når det blir varmt så damper dette, skjer på minn å det, hvis det regner og har kjørt litt. Da ryker det fra sykkelen når jeg setter den fra meg.
5. Det at den er tungstartet kan være mange ting, men jeg ville bytta tenpluggen siden den hadde stått i 2 år, anbefaler deg å kjøpe irdium plugg, bytte girolja den er sikkert ganske kjukk. Helle ut all bensin som har ligget i tanken, bensin er ikke bensin når det har ligget i 2 år. Kan også anbefale deg og renske forgasseren etter 2 år ogå :D

Anbefaler deg kjøpe haynes workshop maual! :D Du får kjøpt den hos pjme.co.uk
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

RS 125 2007 Luftfiltersperre tatt, gianelli efekktanlegg, 160 dyse

Josef2103
Nysgjerrigper

Re: litt av hvert!

Legg innav Josef2103 » 10 mai 2015, 19:56

Tusen takk for svar!:)

Gå tilbake til «Hjelp meg»