Bensinjustering av forgasser 125cc

Tråden kun for deg som har mekaniske problemer med sykkelen.
Markushei
Nysgjerrigper

Bensinjustering av forgasser 125cc

Legg innav Markushei » 18 mai 2014, 17:29

Hei, jeg har en Aprilia RS 125cc som kveler seg når jeg starter. Jeg har klart å vende meg til å øke turtallet og slakke klutchen sakte, men det største problemet er i bakkestart. Jeg har søkt overalt og funnet en del lenker, men kunne gjerne trengt bilder eller god beskrivelse av hvordan man kan stille på bensin inntaket. Jeg har ikke så god greie på dette, men kjenner folk som har dette, men ikke på aprilia. De sier det er skruer på forgasseren som skal justeres, men vet ikke hvilke så da spør jeg her. På motorsykkelen, høyre side på forgasseren er det 2 synlige skruer, der den ene har et svart plastlokk som kan stilles. Denne antar jeg er til tomgang, og det er en til skrue. Denne satt dønn fast, også etter vi har kjørt den varm, så vi er ikke sikre på hva den er til, så for all del kan det være riktig skrue, men tror det er best jeg spør her først. Jeg har planer om å sende den til verksted, men sånt koster jo alltid penger så spør her hva dere sier først :p Så, på forgasseren, hvilke skruer er hva, og hvem kan man justere bensin? De sier den får for mye bensin eller for lite så det skal visstnok være problemet. Takk for svar. Hadde vært greit om noen hadde hatt bilder eller god beskrivelse av hvor skruen skal sitte.

Brukeravatar
Stianaag
Veteran
Sted: Flatanger, Nord-Trøndelag

Re: Bensinjustering av forgasser 125cc

Legg innav Stianaag » 18 mai 2014, 19:09

Er den lille skruen som du skrev ja :) Hadde akkurat samme problem som deg med starting og at den døde. Ble alt for mye luft hos meg!
Aprilia RS 125 2002 Mitaka - Flatslide 34mm - RAVE 2 - FP anlegg - Uplombert luftfilter - Vforce3 reedventil - CDI sperra tatt

Aprilia RS 125 '98 mod - SOLGT

Markushei
Nysgjerrigper

Re: Bensinjustering av forgasser 125cc

Legg innav Markushei » 18 mai 2014, 20:02

takk, skal prøve det i morgen når jeg har tid, og skal svare hva resultatet blir :D

Gå tilbake til «Hjelp meg»