Informasjonstråd - donasjon/fremgangen ang web

Nyheter og oppdateringer om forumet, samt arrangement / treff og annen generell info

Informasjonstråd - donasjon/fremgangen ang web

Innlegg torvald Tor Okt 18, 2007 8:44 pm

Kontoen er nå opprettet, som en sparekonto i mitt navn. Farlig tenker dere - tenk viss store stygge torvald tar alle pengene og rømmer til Portugal?!
Neida - jeg vil jevnlig gi Magnus, eller en annen fortrolig person, tilgang til nettbanken min for en økonimisk sjekk. Han vil så vitne til dere på at alt er som det skal.
Fikk det nevnt i finansieringsundersøkelse-tråden at noen ikke følte seg helt tilpass med at pengene ville bli liggende i mine hender, men det finnes ingen intensjoner for svik eller sabotasje. Vil bare få sette strek under det. Jeg vil gi forumet tilbake alt forumet har gitt meg gjennom de siste åra, ved å ta på meg ansvaret for websiden (i lage med flere) og økonomien.

Jeg vil at alle som ønsker å gi forumet noen såre kroner om å overføre pengene til kontoen 3207.20.26283 og merke meldingen med brukernavnet sitt på forumet. Det ble nevnt tidligere at noen ikke hadde nettbank. Det er ikke værre enn å gå i banken med pengene kontant, og få dem overført. Viss det skal være ett problem - så legg meg til på msn, så skal vi nok finne en løsning.

Jeg vil gjerne ha innspill til hvilken domenehostere vi bør bruke (one.com, domeneshop.no, osv) og hvorfor. Føreløpig ligger det ann til å bruke one.com's rimligste tilbud (Min personlige favoritt). Her har vi 1000 mb lagringsplass, før vi trenger å oppgradere. Det er en filstørrelsesbegrensning på 1mb, men det tror jeg i grunnen kun er gunstig til forumbruk. Men kom likevell med forslag. Besøk http://www.one.com for info.

Vi har strengt tatt i henhold til finansieringsundersøkelsen potensiall til 3000 kr +/- i donasjonsinntekt, så vi har rå til å gå litt opp i pris på webløsninger - men jo billigere jo bedre.

Ang. domene. Det ser ut som vi skal få til å regge ett .no-domene. Mest aktuellt er http://www.apriliaforum.no, men innspill ønskes.

Har enda ikke hørt noe fra Aprilia Norge - vil sende en liten purremail om noen dager, viss jeg ikke hører fra dem.

Det vil bli laget en seperat tråd for innspill til forumets oppgradering (ønskede funksjonaliteter, mods, forslag til endringer osv) i nærmeste tid. Inntil da kan dere tenke etter hva dere vil med forumet, og holde dere on topic her. :-)

Noe mer da? :D
Jeg er en person som vet ganske mye om svært lite og som fortsetter å lære mer om mindre og mindre inntil jeg omsider vet så godt som alt om ingenting.
Brukerens avatar
torvald
Webmaster

MC: Aprilia RS 125, 05mod

Innlegg antex Tor Okt 18, 2007 9:20 pm

hadde vært lettere hvis noen hadde klart og sette opp sånn at man betaler med telefor f.eks sende: aprilia 50 til tlf 1900. hadde jo vært lettere ;)

noen som kunne klart og fått det til?
FP Aprilia RS 125 05 mod (Sort)
Brukerens avatar
antex
Veteran

Innlegg inunf Tor Okt 18, 2007 9:24 pm

Hvorfor ikke en opprette en konto på apriliaforumet elns? Gikk det ikke? Jeg tror fortsatt det hadde vært det beste. Men uansett er det flott at noen tar initiativ og får ting gjort. Stå på!

apriliaforum.no høres bra ut. Vær så snill å ikke bland inn ordet "community" på noen som helst måte.
Brukerens avatar
inunf
Admin

Innlegg torvald Tor Okt 18, 2007 9:47 pm

inunf skrev:Hvorfor ikke en opprette en konto på apriliaforumet elns? Gikk det ikke? Jeg tror fortsatt det hadde vært det beste. Men uansett er det flott at noen tar initiativ og får ting gjort. Stå på!

apriliaforum.no høres bra ut. Vær så snill å ikke bland inn ordet "community" på noen som helst måte.

Da må forumet være ett fåretak (firma) og ha ett organisasjonsnummer. Regnskapsføring, skatt, flere ansvarlige personer inn i bilde, andre avgifter og gebyrer medfører. Tro meg, det er enkelst på denne måten. Er selvstendig næringsdrivende, og har eget firma - vet hvordan det virker.

antex skrev:hadde vært lettere hvis noen hadde klart og sette opp sånn at man betaler med telefor f.eks sende: aprilia 50 til tlf 1900. hadde jo vært lettere ;)

noen som kunne klart og fått det til?

Uten å ha slått det opp, så kan jeg tenke meg dette er en tjenete telenor, netcom etc støtter. Denne er typisk tidskrevende, grisdyr og ikke vært penga. Kan forstå det hadde vært lettere for samtlige av dere med betaling over mobil, men det er nok ikke bare å knipse me fingrene for vår del heller.
Jeg er en person som vet ganske mye om svært lite og som fortsetter å lære mer om mindre og mindre inntil jeg omsider vet så godt som alt om ingenting.
Brukerens avatar
torvald
Webmaster

Innlegg Kjosarn Tor Okt 18, 2007 9:56 pm

Er det noen bestemt pris vi skal betale?
Aprilia RS 125 07
Aprilia-The choice of the champions
Kjosarn
Wannabe admin

Innlegg inunf Tor Okt 18, 2007 9:58 pm

Det syntes jeg hørtes rart ut. Jeg skal ta det opp neste gang jeg snakker med bankrådgiveren min. Jeg tror deg ikke, jeg har nemmlig fått det til. Vi har en konto registrert på "Planet Express" med meg som disponent. Kostet ingenting å opprette - koster ingentig å ha. Og Planet Express står selvsagt ikke i Brreg.
Brukerens avatar
inunf
Admin

Innlegg torvald Tor Okt 18, 2007 10:15 pm

Kjosarn: Nei, alt etter eget ønske. Alt fra 30 kr til en million. :-) Du får nok en pekepinne viss du leser litt i denne tråden.

Inunf: Vell, det er jo akuratt det jeg har gjort nå. Opprettet en konto som jeg disponerer. Har kalt kontoen "Apriliaforums donasjonskonto". Koster ingenting å opprette - koster ingenting å ha. Sparekonto betyr bare at det er er en høyrentekonto på betingelsen av at du ikke kan ta ut penger mer enn 6 ganger i året. One.com's faktura vil komme en gang i året, så det vil ikke være noe problem.
Brukerens avatar
torvald
Webmaster

Innlegg inunf Tor Okt 18, 2007 11:52 pm

Ja, men da er vi enige da!
Brukerens avatar
inunf
Admin

Innlegg Lartreig Fre Okt 19, 2007 11:31 am

Når er det det blir ny side? :)
Porsche 944

X- Aprilia RS125 2001 - FP
Lartreig
Støttespiller

Innlegg torvald Fre Okt 19, 2007 1:16 pm

Så fort det blir penger på kontoen så blir nytt webhotel/domene bestilt. Når det er gjort blir det opprettet en tråd for hva vi vil gjøre med forumet. Derfra bør det ikke ta så mye mer enn en uke før vi burde være oppe på nye ben. :-)
Brukerens avatar
torvald
Webmaster

Innlegg inunf Fre Okt 19, 2007 2:20 pm

Men blir det forskjell på de som har gitt et bidrag og de som ikke har det? På RGV-forumet er det f. eks. kun de som har betalt som får bruke kjøp og salg-delen. Kanksje det er en idè? Jeg mener at de som støtter forumet økonomisk bør ha noen privilegier forran andre brukere.
Brukerens avatar
inunf
Admin

Innlegg AndreasM Fre Okt 19, 2007 4:21 pm

+1
Selv om jeg glatt kommer til å donere penger uten at jeg får noe igjen (bortsett fra masse glede da), så er det fint om man får noe tilbake.
Aprilia RS 125..
-Polini 160 -Elektronisk eksosventil
-Dellorto 34mm flatslide -Carbon reed's
-Powerfilter -Giannelli effektanlegg
Brukerens avatar
AndreasM
Veteran

Innlegg Esten Fre Okt 19, 2007 4:44 pm

Bare innleggene kommer over til den nye siden er alt grit for meg 8)
:: aprilia Rs 125 '93 Extrema, painted black Edition ::

: Polini , Rave 1 , 34 Dell'orto , fp anlegg , carbon reeds :

øøøøø
Brukerens avatar
Esten
Støttespiller

Innlegg torvald Fre Okt 19, 2007 6:06 pm

Alle innleggene vil bli videreført ja.

Alle som donerer vil bli beæret med en stjerne i nicket i rubrikken til høyre i lag med avataren, slik som på norbits feks.
Spør du meg, så er det ett tegn på respekt og nestekjærlighet i forhold til forumet. Jeg ville tatt en person som ofrer penger til forumet med langt større respekt enn en som viser seg uten.

Men eksensjonell tilgang til enkelte funksjoner til dem som donerer er da heller ikke så dumt. Vil gi det en tanke. :-)
Brukerens avatar
torvald
Webmaster

Innlegg inunf Fre Okt 19, 2007 6:32 pm

En slik begrenset tilgang vil jo oppfordre medlemene til å støtte forumet økonomisk. Ikke er det urimelig heller. Man må jo betale for å legge ut annonse på finn.no, ikke sant?
Brukerens avatar
inunf
Admin

Neste

Gå til Forumets Gang

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest